ЩО ПОТРІБНО ЗНАТИ ПРО РРО ТА ПРРО ДЛЯ ФОП?

Що потрібно знати про РРО та ПРРО для ФОП

 

РРО для ФОП: що змінилося?

З 1 січня 2022 року підприємці, які займаються торгівлею, харчуванням та послугами, зобов'язані проводити всі розрахункові операції через спеціальні фіскальні реєстратори розрахункових операцій (РРО), простіше кажучи – касу.

Це стосується тих фізосіб-підприємців, які беруть у покупців гроші готівкою або через банківські картки — юр. особи вже давно використовують РРО і таке інше.

 

Що вибрати, традиційний чи програмний РРО?

Законодавство пропонує підприємцям вибір:

  1. Поставити фізичний касовий апарат або POS-термінал, що надсилає дані до податкової.
  2. Використовувати спеціальну програму, яку встановлюють на телефон, планшет або комп'ютер.

Для переважної кількості ФОП зручніший програмний РРО — він не вимагає покупки додаткового обладнання, а телефон, планшет чи комп'ютер знайдуться на будь-якому підприємстві. Бухгалтерія теж гідно оцінить ПРРО — багато з них легко інтегрувати з 1С або іншим бухгалтерським ПЗ.

Проте за оптової та роздрібної торгівлі паливом використовувати ПРРО не можна — ці компанії обов'язково повинні встановити фізичний касовий апарат.

Вибрати відповідний РРО можна із державного реєстру РРО на сайті ДФС — лише ці моделі та програми зареєструють у податковій.

 

Що загрожує за невикористання ПРРО та РРО з 1 січня 2022 року?

За невикористання РРО законодавством передбачені штрафи: перший незареєстрований чек призведе до штрафу у 100% від його суми, а другий та кожен наступний – 150%.

На 11 січня ще до жодного ФОП не застосовували подібні штрафи, а голова Комітету фінансів ВРУ Данило Гетьманцев повідомив, що зареєстрував законопроект, що дає змогу відстрочити штрафи за невикористання РРО до 1 лютого.

 

Що потрібне для реєстрації РРО? Список документів

ПРРО можна зареєструвати самостійно онлайн в особистому кабінеті платника податків. А ось після встановлення фізичного РРО ФОП звертається до свого податкового органу для реєстрації каси. Для цього знадобляться:

  1. Заява за формою 1-РРО;
  2. Документ про право використовувати касу (договір купівлі, оренди, лізингу тощо);
  3. Документ про право використовувати приміщення, де встановлять РРО;
  4. Документація самого РРО (паспорт/формуляр, паспорт модему тощо);
  5. Договір ФОП із ЦСО - центром сервісного обслуговування РРО.

 

Для того, щоб спілкуватися з податковою та реєструвати РРО у зручному районі, ФОП можуть скористатися послугою оренди юр. адреси – це простий спосіб вести діяльність у будь-якому місті незалежно від місця прописки.

Арендуйте юридичну адресу в Києві та інших містах України в компанії Моноліт! Ми допомагаємо юридичним особам та підприємцям орендувати відповідні адреси з 2010 року, добре розуміємось на податковому законодавстві та гарантуємо своєчасне пересилання кореспонденції.

x

Дякуємо! Ми зв'яжемося з Вами найближчим часом.